Biežāk uzdotie jautājumi

 

 

Jautājumi un atbildes par slimnīcas apmeklējumu!
Izveidots: 14.11.2023.
Atjaunots: 8.01.2024.

Kur slimnīcā atrodas uzņemšanas nodaļa?

Bērnu klīniskajā universitātes slimnīcā nav nodaļas ar šādu nosaukumu.

 

Ja bērnam nepieciešama tūlītēja medicīniskā palīdzība (bērns nokrīt un gūst traumu, ir akūta saslimšana, u.tml.), jāvēršas Neatliekamās medicīniskās palīdzības nodaļas reģistratūrā Torņakalna novietnē.

 

Ja dodaties uz Bērnu slimnīcu Torņakalnā, lai veiktu kādu plānotu operāciju vai izmeklējumu, jādodas uz Izmeklējumu mājas reģistratūru (R1), kur notiek plānveida pacientu uzņemšana. Sekojiet norādēm slimnīcas teritorijā!

Kādi dokumenti jāņem līdzi, dodoties uz konsultācijām poliklīnikā?

Reģistrējoties konsultācijai vai izmeklējumiem, jāuzrāda:

  • derīgs ģimenes ārsta nosūtījums (par derīgu tiek uzskatīts nosūtījums, kurš izrakstīts kalendārā gada robežās),
  • personu apliecinošs dokuments pase, ID karte vai dzimšanas apliecība bērnam.

 

Jāņem līdzi arī visu iepriekš veikto izmeklējumu rezultāti, ja tādi ir Jūsu rīcībā. Vēlams jau mājās apdomāt un uzrakstīt galveno problēmu sarakstu, kā arī lietotos medikamentus. Tāpat jāņem līdzi un jāuzrāda maznodrošinātas personas statusu apliecinoša izziņa, ja tāda ir piešķirta.

 

Vecākiem jāuzrāda atbilstošs ieraksts tēva vai mātes pasē, kā arī bērna dzimšanas apliecība ar norādītiem vecāku vārdiem.

 

Citām personām, tajā skaitā vecvecākiem, brāļiem, māsām, citiem tuviniekiem nepieciešams sagatavot notariāli apstiprinātu pilnvaru pārstāvēt bērna likumiskās tiesības un intereses. Pilnvaru noformēt iespējams arī slimnīcas reģistratūrā. Lai to izdarītu, jābūt klāt personai, kas tiesīga izsniegt pilnvaru (tēvs vai māte). Personai, kas tiek pilnvarota, nav jābūt klātienē, nepieciešami tikai šīs personas dati - vārds, uzvārds, personas kods.

Kā es varu saņemt bērnam veikto izmeklējumu rezultātus?

  • Ja bērnam izmeklējumi ir veikti ambulatori, tad rezultātus iespējams saņemt attiecīgajā struktūrvienībā, kurā izmeklējums veikts.
  • Ja izmeklējumi veikti stacionārā, to rezultāti tiek apkopoti izrakstā, kas vecākiem tiek iedots uz rokas, bērnam izrakstoties no slimnīcas, vai arī tos iespējams saņemt pa pastu, par pakalpojumu maksājot 2EUR. Vaicājiet personālam, ja nepieciešams saņemt dokumentāciju pa pastu.
  • Elektroniskā formātā visa medicīniskā informācija par pacienta veselības datiem apkopotā veidā pieejama BKUS mājaslapas sadaļā Pacienta portāls. Te pacientu likumiskie pārstāvji var saņemt informāciju un skaidrojumu par bērna veselības stāvokli, tostarp, veikto izmeklējumu rezultātiem, rekomendācijām nepieciešamajai ārstēšanai vai izmaiņām ārstēšanā.  Tāpat BKUS Pacienta portālā ikviens jaundzimušā bērna vecāks var aplūkot valsts apmaksātos skrīninga rezultātus. Pacienta portālā var iekļūt reģistrējoties caur vietni Latvija.lv.

 

Jāņem vērā, ka medicīnisku informāciju par bērnu (analīžu un izmeklējumu rezultātus, kā arī citu informāciju, kas saistīta ar bērna veselības stāvokli) slimnīca tiesīga sniegt tikai bērna likumiskajam pārstāvim, pārliecinoties par personas identitāti un personas likumiskā pārstāvja tiesībām (Pacientu tiesību likums, Bērnu tiesību aizsardzības likums, Fizisko personu tiesību aizsardzības likums, Civillikums). Ārstēšanu (diagnozes noteikšanu un ārstēšanas rekomendāciju sniegšanu) nedrīkst veikt ar masu saziņas un komunikācijas līdzekļu starpniecību vai sarakstes veidā (Likums par prakses ārstiem ).

Vai slimnīcā pa nakti pie bērna var palikt abi vecāki?

Slimnīcā pie bērna var palikt tikai viens no vecākiem. Par nepārtrauktas valsts apmaksātas vecāku klātbūtnes nepieciešamību izlemj ārstējošais ārsts, ja tas nepieciešams labāka aprūpes procesa nodrošināšanai. Citos gadījumos pacientu pārstāvošas personas pastāvīga klātbūtne, izmitināšana un ēdināšana ir izvēles maksas pakalpojums saskaņā ar maksas pakalpojumu cenrādi.

 

Torņakalna novietnē vecākiem ir iespēja palikt arī slimnīcas teritorijā esošajā Vecāku mājā; rezervācija pa tālruni 28355353.

 

Slimnīcas nodaļās pieejamas arī paaugstināta komforta vienvietīgas un ģimenes palātas, par tām sīkāk var interesēties māsu postenī. Lūdzam ņemt vērā aktuālos epidemioloģiskās drošības pasākumus.

Vai ar bērnu slimnīcā var palikt vecmāmiņa vai auklīte?

Bērnam iestājoties slimnīcā (stacionējoties), visus dokumentus noformē tikai vecāki vai pilnvarotās personas. Auklīte vai vecmāmiņa pēc tam var palikt pie bērna, par to iepriekš brīdinot slimnīcas personālu. Jāņem vērā, ka ne vecmāmiņai, ne auklītei netiks detalizēti stāstīta informācija par kādu no veiktajiem izmeklējumiem un manipulācijām, jo šāda veida informācija tiek sniegta tikai vecākiem vai pilnvarotajām personām.

Cik savlaicīgi pirms vizītes jāierodas slimnīcā?

Iesakām uz vizīti ierasties 20-30 minūtes pirms pieraksta. Slimnīcas teritorija ir plaša un šeit ierodoties pirmo reizi var būt nepieciešams laiks, lai atrastu nepieciešamo korpusu. Savlaicīga ierašanās ļaus jums nesteidzīgi reģistratūrā noformēt dokumentus un nokļūt nepieciešamajā ārstniecības ēkā.

 

Diemžēl saspringtākajās stundās (līdz pusdienlaikam) var gadīties, ka priekšā ir gara rinda un nāksies uzgaidīt ilgāk, nekā sākotnēji plānots.

 

Ja vienā dienā plānojat apmeklēt divu vai vairāk speciālistu konsultācijas, iesakām intervālu starp tām saglabāt vismaz vienu stundu - tas mazinās stresu, ka kavējat vizīti, kā arī Jūsu bērns varēs sagatavoties nākamajai vizītei.

Kā slimnīcā tiek nodrošināta ēdināšana?

Pacientiem

Stājoties stacionārā, kamēr slimnīcas darbinieki apstrādā datus, lai parūpētos par visatbilstošāko diētu, vecākiem bērna pirmā ēdienreize ir jānodrošina pašiem, savukārt nākamās ēdienreizes sagatavos slimnīcas virtuve. Ierodoties uz manipulācijām dienas stacionārā, vecākiem bērns ar pārtikas produktiem jānodrošina tik ilgi, kamēr bērns atrodas dienas stacionārā.

Stacionāra pacientiem trīs reizes dienā ir pieejams silts ēdiens, kurā iekļauti gan zivju, gan gaļas, gan dārzeņu un piena produkti. Slimnīcā ir vairākas diētas atbilstoši bērnu vecumam un attiecīgai saslimšanai. Sabalansētu un atbilstošu uztura plānu izstrādā un uzrauga slimnīcas Dietoloģijas un ēdināšanas dienests. Pacientiem, kuriem rodas kādi jautājumi vai nepieciešamas izmaiņas nozīmētajā diētā, jāvēršas pie ārstējošā ārsta vai nodaļas virsmāsas. Ja nepieciešams, ir iespējams pieteikt ārsta - dietologa konsultāciju.

Ēdienreižu grafiks
BrokastisPlkst. 8.30-9.30
PusdienasPlkst. 12.30 - 13.30
VakariņasPlkst. 17.00 - 18.00

Vecākiem

Māmiņām, kuras baro bērnu ar savu pienu un atrodas pastāvīgā klātbūtnē pie bērna vecumā līdz vienam gadam, tiek nodrošināta bezmaksas ēdināšana trīs reizes dienā. Savukārt, ja mazuļa māmiņa bērnu nebaro ar krūti, viņai netiek nodrošināta bezmaksas ēdināšana. Tā vietā bērnam tiek nodrošināts mātes piena aizstājējs.

Visās stacionāra nodaļās pieejams karsts ūdens un ledusskapji, līdzi paņemto ēdienu drošai uzglabāšanai.

Maksas ēšanas iespējas

Atrodoties slimnnīcā kopā ar bērnu, vecākiem ir iespēja iegādāties slimnīcas piedāvāto ēdienu, atbilstoši maksas pakalpojumu cenrādim. Par šo iespēju jājautā nodaļas masām. Torņakalna novietnē darbojas arī kafejnīca, kurā iespējams iegādāties siltu ēdienu līdzi ņemšanai. Tāpat slimnīcas teritorijā artodas "Narvesen" kiosks. Gan Torņakalna, gan Gaiļezera filiālē atrodas arī kafijas, sviestmaižu un auksto dzērienu automāti, kuri izmantojami visu diennakti.  

Vai bērni drīkst uz slimnīcu ņemt līdzi mobilos telefonus, savas rotaļlietas, grāmatas, u.tml.?

Jā, dodoties uz slimnīcu bērns drīkst ņemt līdzi personiskās mantas, kas varētu noderēt uzturoties slimnīcā. Mīļākā rotaļlieta ir pat vēlama, lai bērnam būtu drošāka un mājīgāka sajūta sev neierastajā vidē.

 

Līdzi atļauts ņemt arī mobilo tālruni un citas viedierīces, taču atbildību par tām slimnīcas personāls neuzņemas. Tāpat bērnam arī jāizstāsta, ka, izmantojot telefonu un zcitas elektroierīces nedrīkst traucēt pārējos pacientus – mūzika jāklausās austiņās, jo citiem tāda var nepatikt vai arī traucēt, ja ir slikta pašsajūta.

 

Jāņem vērā, ka slimnīcā ir nodaļas, kurās lietot mobilos telefonus ir kategoriski aizliegts, jo tie var radīt bojājumus medicīniskās aparatūras darbībā, piemēram, Intensīvās terapijas nodaļā, kā arī Jaundzimušo intensīvās terapijas nodaļā. Par ierobežojumiem mobilo telefonu lietošanā liecinās aizlieguma zīmes.

Cik maksā iebraukšana slimnīcas teritorijā?

Apmeklētājiem ir iespējams novietot auto kādā no autostāvvietām slimnīcas teritorijā. Kopš 2023. gada oktobra Bērnu slimnīcas teritorijā darbojas autostāvvietu video kontroles sistēma, ko nodrošina SIA "Mobilly". Pie vārtiem kamera nolasa automašīnas nummuru, paceļ barjeru un sāk laika uzskaiti. Kad slimnīcas apmeklētājs dodas prom, apmaksa jāveic Mobilly lietotnē, kases automātā, ar SMS vai jebkurā no Bērnu slimnīcas reģistratūrām. Pēc tam 15 minūšu (tiem, kas maksā reģistratūrā ar skaidru naudu – 30 min) laikā jāizbrauc no teritorijas. Piebraucot pie izbrauktuves barjeras uz Robežu ielu, kamera atkal nolasa automašīnas numuru un, ja ir veikta apmaksa, barjera tiek pacelta.

Maksas laiks: Visu diennakti no pirmdienas līdz svētdienai

Pirmā  stunda bezmaksas, pēc tam - 2,00 EUR/h

Maksa par 24h - 10,00  EUR

Minimālā maksa - 2 EUR

Apmaksas solis - 1,00 EUR

Automašīnas novietošana bez maksas visu uzturēšanās laiku: • cilvēkiem ar invaliditāti, uzrādot BKUS reģistratūrā derīgu invaliditātes apliecību; • pacientiem, kuri atrodas stacionārā; • Neatliekamās medicīnas centra pacientiem.

 

Aicinām vecākus, kuru bērniem plānota iestāšanās stacionārā vai ambulators apmeklējums, izmantot iebraukšanas vārtus no Robežu ielas un novietot automašīnu stāvlaukumā P2, no kura izbraukšana arī ir uz Robežu ielu.

Cik jāmaksā par konsultācijām pie speciālistiem, kā arī par ārstēšanos slimnīcā?

  • Bērniem līdz 18 gadu vecumam ar ģimenes ārsta nosūtījumu konsultācijas plānveida rindas kārtībā, kā arī ārstēšanās slimnīcā ir bez maksas.
  • Ja Jums ir derīgs ģimenes ārsta vai speciālista nosūtījums, taču Jūs vēlaties saņemt konsultāciju vai izmeklējumus ātrāk nekā piedāvātajā valsts apmaksāto pakalpojumu plānotajā termiņā, varat izvēlēties to kā maksas pakalpojumu un apmaksāt saskaņā ar izvēles maksas pakalpojumu cenrādi. Šajā gadījumā bērns tiks pieņemts atsevišķā izvēles maksas pakalpojumu sniegšanai rezervētajā laikā.
  • Lai bērns līdz 18 gadu vecumam saņemtu ārstēšanu bez maksas, svarīgi, lai ģimenes ārsts un speciālists, kurš izraksta nosūtījumu, kā arī izvēlētā ārstniecības iestāde, būtu noslēgušas līgumu ar Nacionālo veselības dienestu. Lai noskaidrotu, vai ir līgumattiecības, aicinām apmeklēt mājas lapu www.vmnvd.gov.lv vai zvanīt uz informatīvo tālruni - 80001234 (darbdienās 8:30 – 17:00, piektdienās līdz 16:00).
  • Ja pacientam nav ārsta, kuram ir līgumattiecības ar NVD (ģimenes ārsts, pediatrs, speciālists) nosūtījuma, ambulatorie ārstniecības pakalpojumi ir pieejami par maksu, saskaņā ar izvēles maksas pakalpojumu cenrādi.

Vai bērnu slimnīcā drīkst apmeklēt radi un draugi?

Lai arī bērna ārstēšanu un aprūpi nodrošina ārsti, māsas un māsu palīgi, bērns ilgojas arī pēc sev tuviem cilvēkiem. Epidemioloģiskās situācijas ietekmē noteikumi var mainīties, tādēļ aicinām ar tiem iepazīties sadaļā Pacientu apmeklēšana. Slimnīca ir atvērta apmeklētājiem darba dienās no plkst. 16.00 līdz 20.30, kā arī brīvdienās no plkst. 10.00 līdz 20.30. Izņēmuma gadījumos bērnus var apmeklēt arī citā laikā, iepriekš saskaņojot ar personālu. Jāņem gan vērā, ka intensīvas ārstniecības procesa situācijā varat saņemt apmeklējuma atteikumu.

Vienmēr lūdzam ņemt vērā aktuālos epidemioloģiskās drošības pasākumus! Bērnus slimnīcā drīkst apmeklēt tikai veselas persona! Apmeklējot pacientus slimnīcā, virsdrēbes jāatstāj garderobē un nodaļā atļauts ienākt tikai maiņas apavos vai bahilās, kuras var iegādāties slimnīcā. Slimnīcas teritorijā aizliegts atrasties personām, kuras ir alkohola, narkotisko vai toksisko vielu reibumā.

 

Pacienta apmeklējums nedrīkst traucēt pacientam ievērot slimnīcā noteikto dienas režīmu un ārstniecības personāla darbu. Tāpat viesošanās nedrīkst traucēt citu pacientu mieru, tāpēc, īpaši gadījumos, kad pacients slimnīcā ārstējas īslaicīgi, nav ieteicams pacientu vienlaicīgi apmeklēt plašam tuvinieku lokam (vairāk nekā 2 viesi vienlaicīgi).

Kā atšķiras stacionārs no dienas stacionāra? Kas ir ambulators pacients?

Stacionārā tiek veikta ārstniecība un aprūpe 24 stundas diennaktī, sniedzot gan neatliekamo medicīnisko palīdzību, gan nodrošinot vairāku speciālistu palīdzību un nepieciešamos izmeklējumus dažādos profilos. Līdz ar to "stacionēšanās" nozīmē iestāšanās slimnīcā, lai veiktu nepieciešamo ārstēšanu un manipulācijas. Tas var aizņemt ilgāku laiku, līdz ar to bērnam jāņem līdzi personīgās higiēnas piederumi, maiņas apavi, ērts mājas apģērbs, iemīļotā rotaļlieta.

 

Dienas stacionārs sniedz iespēju izmeklēt bērna veselības stāvokli, kā arī saņemt nepieciešamo ārstēšanu (nelielas operācijas, manipulācijas), nepaliekot pa nakti slimnīcā. Nepieciešamības gadījumā pacients uz dienas stacionāru ierodas vairākas reizes. Veicot nepieciešamās manipulācijas vai ārstēšanu, bērns jau pēcpusdienā kopā ar vecākiem var doties mājās, lai turpinātu ārstēšanos ambulatori.

 

Ambulatori pacienti ir tie, kuru veselības stāvoklis nav tik smags, lai būtu nepieciešamība ārstēties stacionārā. Runājot par ambulatoriem pacientiem un ambulatoro pacientu plūsmu, tiek domāti pacienti, kuri dodas uz konsultācijām pie  speciālistiem, kā arī uz izmeklējumiem. Līdzīgi kā dienas stacionārā, arī ambulatorie pacienti pēc konsultācijas vai izmeklējuma veikšanas var doties mājup un nepieciešamības gadījumā ārstēšanu tālāk turpināt, konsultējoties ar ģimenes ārstu.