Pašapkalpošanās kioski ar programmatūru un integrāciju BKUS informācijas sistēmā

Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes “Digitālā transformācija” 2.2. reformu un investīciju virziena “Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas” 2.2.1.r. “Uzņēmējdarbības digitālās transformācijas pilna cikla atbalsta izveide ar reģionālo tvērumu” 2.2.1.2.i.  investīcijas “Atbalsts procesu digitalizācijai komercdarbībā”.

Izveidots: 25.11.2024.
Atjaunots: 12.02.2025.
Attēls
af

VSIA “Bērnu klīniskā universitātes slimnīca” un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA)  15.01.2024 noslēdza līgumu Nr.17.2-5-L-2024/72 par atbalsta saņemšanu investīciju projekta ieguldījumiem šādu komercdarbības procesu uzlabošanā: citu ar informācijas un komunikācijas tehnoloģiju produktiem, tehnoloģijām, drošību vai procesiem saistītu uzlabojumu veikšana, proti, pašreģistrēšanās kiosku ar programmatūru ieviešana.

 

Ambulatorās veselības centrā un Neatliekamās medicīnas centrā ir paredzēts izvietot 7 pašapkalpošanās kioskus pacientu pašreģistrācijai uz vizīti, kā arī iespējai veikt apmaksu par maksas pakalpojumiem. Projekta mērķis ir klientu apkalpošanas digitalizācija, kas paredz kopumā uzlabot pacientu reģistrēšanās laiku, nenodarbinot personālu uz šo funkciju veikšanu, uzlabot medicīnas iestādes tēlu, kā arī uzlabot pacientu pieredzi ar digitalizācijas palīdzību.

Digitālās īstenošanas rezultātā plānoti sekojoši ieguvumi:

  • Pacientu pašreģistrēšanās procesa automatizēšana;
  • Administratīvā sloga samazināšana;
  • Iespēja attālināti pārvaldīt ierīci;
  • Iespēja redzēt izvērstu statistiku par klientu apkalpošanas daudzumu un ātrumu;
  • Darbinieku faktora risku un izmaksu samazinājums (atvaļinājuma dienas, slimības dienas, emocionālā attieksme u.c.);
  • Darbinieku kļūdu novēršana;
  • Uzlabota klientu apkalpošanas pieredze;
  • Iespēja ieviest aptaujas vai atsauksmju apkopojumus, kas novērtē pacientu apmierinātību par pašapkalpošanās kioskiem un to ietekmi uz pakalpojumu kvalitāti;
  • Iekšējo procesu efektivizācija, automatizācija un digitalizācija;
  • Datu precizitāte - kiosks skenē dokumentus un komunikācija tieši notiek ar slimnīcas informācijas sistēmu;
  • Datu analīze un uzlabojumi – risinājums nodrošina iespēju slimnīcai uzkrāt datus un izstrādāt uzlabojumus pakalpojumos un procesos.

 

Plānotās projekta izmaksas ir EUR 133 584 (t.sk. PVN), no kā Atveseļošanās fonda ietvaros Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) līdzatbalsts plānots EUR 33 120 apmērā.

 

08.01.2025.

Pateicoties Atveseļošanās fonda finansējumam, Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas (BKUS) un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) 2024. gada 15. janvārī noslēgtajam līgumam Nr. 17.2-5-L-2024/72 par atbalsta saņemšanu komercdarbības procesu uzlabošanā LIAA programmā “Atbalsts procesu digitalizācijai”, BKUS veiksmīgi realizēja projektu, kura ietvaros tika ieviesti septiņi pašapkalpošanās kioski un izstrādāta to darbību nodrošinoša programmatūra. Finansiālais atbalsts: Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes “Digitālā transformācija” 2.2. reformu un investīciju virziena “Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas” 2.2.1.r. “Uzņēmējdarbības digitālās transformācijas pilna cikla atbalsta izveide ar reģionālo tvērumu” 2.2.1.2.i.  investīcijas “Atbalsts procesu digitalizācijai komercdarbībā”.

 

Kopš 2024. gada oktobra Ambulatorās veselības centrā izvietoti pieci, bet Neatliekamās medicīnas centrā divi pašapkalpošanās kioski, kas būtiski uzlabo pacientu reģistrācijas un plūsmas vadības procesu. Šie kioski spēj nodrošināt pilnvērtīgu klienta plūsmas pārvaldību, sākot no reģistrācijas līdz pat pakalpojuma saņemšanai.

 

Pašapkalpošanās kiosku programmatūra nodrošina šādas funkcionalitātes:

  • reģistrācija – pacienta identifikācija un pieteikšanās;
  • rindu un klientu plūsmas vadība – nodrošina precīzu pacientu plūsmas organizēšanu pēc reģistrācijas;
  • atskaišu izveide – statistikas un datu pārskatu iegūšanai.

 

Bērnu slimnīcas pacienti (no 14 gadu vecuma) vai viņu likumiskie pārstāvji, kas ierodas Ambulatorajā veselības centrā (AVC) vai Neatliekamās medicīnas centrā (NMC), sākotnēji veic pašreģistrāciju pašapkalpošanās kioskā. Pēc pašreģistrācijas kiosks automātiski novirza pacientu uz speciālista kabinetu, procedūru vai izmeklējumu telpu, bet, ja tas nepieciešams, informē, ka vajag vērsties pie darbinieka klientu apkalpošanas stendā. Līdzi ir jābūt ID kartei vai pasei, kuru jānoskenē pašreģistrācijas laikā.

 

Dati, kas atspoguļo situāciju pirmajos trīs pašapkalpošanās kiosku darbības mēnešos, liecina, ka vidēji 50% no pacientiem, kas veikuši pašreģistrēšanos, tiek nekavējoties novirzīti uz vajadzīgo kabinetu, tādējādi ievērojami paātrinot procesu un samazinot gaidīšanas laiku. Šī sistēma ļauj efektīvi organizēt pacientu plūsmu un samazināt klientu apkalpošanas speciālistu noslodzi, vienlaikus uzlabojot kopējo pacientu pieredzi slimnīcā. Šie uzlabojumi rada ērtāku un efektīvāku vidi pacientiem un viņu pavadošajām personām, vienlaikus veicinot slimnīcas procesu digitalizāciju un modernizāciju.